perkahwinan kami...

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad waidz zahin Muhammad lutfi

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 26, 2010

Teman Hidup

Sudah lama saya tidak menulis di dalam ruangan ini. Maklumlah dengan kesibukan terutama dengan assignment yang tak putus2, yang menanti untuk disiapkan dan dihantar, tidak mengizinkan saya singgah di ruangan ini. Sekiranya tidak dengan assignment, ada perkara lebih penting perlu dilunaskan dahulu contohnya bergayut dengan suami tercinta. Haha..Sehari tidak mendengar suaranya, rasa tidak lengkap hidup ini..rasanya seperti mengalahkan orang yang bercinta. Itulah penangan suami isteri yang tinggal berjauhan..PJJ..perhubungan jarak jauh..terpisah oleh laut china selatan..tapi hati tak pernah berjauhan..di sebalik semua ini, ada juga kebaikan..hubungan kami jadi lebih erat, malah saling memahami..

Suami saya amat mengambil berat tentang diri saya..setiap hari pasti menanyakan tentang banyak perkara yang perlu saya lakukan. Makan ubat, madu, minum susu, mengaji dan berzikir..maklumlah, dia tahu benar perangai isterinya yang kadang2 culas melakukan semua itu..haha..Selain itu, kami juga melakukan pertandingan siapa paling cepat menghabiskan 30juzuk alquran..siapa yang kalah akan memberikan hadiah pada yang menang..saya nyatakan hasrat saya inginkan sebuah henset baru sekiranya saya menang..tetapi suami saya katakan dalam gurauannya, dia mungkin akan membeli housing henset yang baru untuk henset lama saya, kemudian barulah dihadiahkan pada saya..seperti yang dilakukan oleh seorang kawannya semasa harijadi isterinya. Itulah suami saya, kadang2 tidak habis2 mengusik saya..Tetapi saya tidak kisah dengan gurauannya itu. Bagi saya semua itu tidak penting. Yang penting, apa yang kami lakukan ini hanyalah demi kebaikan anak sulung kami..permata hati kami..

Bersyukur pada Allah yang membenarkan saya mempunyai teman hidup sepertinya..itulah suami saya, teman, sahabat tempat untuk mengadu, berkongsi cerita suka dan duka..Saya rakamkan jutaan terima kasih dan rasa sayang saya buatnya..Mudah-mudahan hubungan atas dasar kasih sayang ini berkekalan sampai bila2..Amiin..

No comments:

Post a Comment