perkahwinan kami...

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad waidz zahin Muhammad lutfi

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, January 7, 2010

Baby...oh baby

Hari ini, 7/1/2010. Baby dalam kandungan saya dah genap 20 minggu. Banyak perubahan yang berlaku kepada saya. Kadang2 perut saya terasa seperti ditendang. Yang ajaibnya, bila saya membaca ayat2 suci lagi kuat tendangannya. Setiap kali di dalam kuliah/lecture pun begitu.
Memang waktu ini, ramai pakar mengatakan bayi sudah mula mendengar terutama suara ibunya. Ajaibkan?? Suami saya menggalakkan saya membeli mp3 untuk mendengarkan dia ayat2 suci. Insyaallah saya akan cuba dapatkannya abang.

Banyak yang saya pelajari semenjak saya berada di UTM ni. Menjadi seorang pelajar dalam masa yang sama bakal bergelar ibu memang agak mencabar. Kadang2 emosi juga terganggu, tidur yang tidak nyenyak kerana perut semakin besar menyukarkan posisi tidur.Hanya tidur mengiring sebagai pilihan. Bila tidur menelentang, pinggang rasa seperti tertekan. Sangat sakit. Menurut pakar, posisi seperti ini menyebabkan jantung terpaksa berkerja lebih dan ia tidak baik untuk ibu& bayi kerana penghantaran oksigen kepada kedua-duanya menjadi kurang efektif.

DIA Maha Mendengar, Maha Mengasihi. Semua urusan saya dipermudahkanNya. Alhamdulillah...Sehingga kini saya pelajari bahawa, anak bukanlah penghalang untuk kita terus belajar. Segalanya boleh diatasi sekiranya kita percaya ada orang yang menjaga kita. Dialah ALLAH, Tuhan segala Makhluk dan Pencipta kita. Buat suamiku, anda adalah kekuatan saya juga. Terima kasih atas segala2nya. Saya sayang abang..

No comments:

Post a Comment