perkahwinan kami...

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad waidz zahin Muhammad lutfi

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, July 10, 2010

Big Apple Donut

"Kakak tak bersalin lagi ke umi" tanya uda pada umi tiap kali dihubungi. "belom"jawab umi. "aisey, orang dan ngah nak balik ni. Nak tengok baby dia. Kalu dia tak bersalin, malasla kitorang nak balik"tambah uda.

Minggu berikutnya soalan sama diajukan lagi. Tapi saya masih 'sihat' seperti biasa. Hehe. Mungkin kerana penat menunggu saya tidak lagi bersalin-bersalin, akhirnya ngah dan uda balik juga petang Jumaat tu. Saya sempat memesan mereka membelikan Big Apple Donut kerana saya dah lama mengidamkan donut tu berbanding Dunkin Donut. Akhirnya dapat jugak saya makan apa yang saya idamkan sejak mengandung. Banyak jugak saya makan malam tu. Terasa puas.



Malam itu pada pukul 3 pagi, saya terjaga. Saya terasa perut memulas-mulas. Sakit sangat perut. Berapa kali saya ulang alik ke tandas untuk membuang air. Sempat jugak saya menghantar mesej pada suami yang berada di Sarawak dan memberitahu bahawa perut saya sakit. Malam itu saya memang tak boleh tidur menahan kesakitan. Hampir pukul 6 pagi, baru semua sedar saya tak dapat tidur malam tu..

Sakit saya makin kerap dan umi memberitahu saya mungkin akan bersalin pada hari tersebut. Memang betul. Setiba sahaja di hospital, saya diperiksa. Kes saya dirujuk ke Hospital Pekan kerana anak sulung saya perlu dilahirkan di situ. Huhu, Big Apple Donut makanan terakhir yang sempat saya makan dan dah lama saya idamkan. Alhamdulillah, kalau tak kempunanlah saya. Anak saya ni pun pandai, mungkin dia menunggu makcik-makciknya balik, barulah dia mahu keluar melihat dunia.

p/s:
TQ to uda and ngah for buying me the donuts..best giler..maveles..


No comments:

Post a Comment